Elektronische ontsteking

Home Forums Auto Techniek Elektronische ontsteking

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1208
      webmaster
      Sleutelbeheerder

      Wie heeft er ervaring met een elektronische ontsteking in zijn oldtimer. Welk type gebruikt u en heeft u er wel eens storing aan gehad. Welke zou u andere oldtimer bezitters adviseren.

    • #1216
      René
      Gast

      Ik heb goede ervaring met een ontstekkings kit van velleman. http://www.velleman.eu/products/view/?country=nl&lang=nl&id=8946
      Je kan gewoon je contactpunten (met de originele vervroegings systeem) gebruiken zonder dat ze inbranden.
      Vooral stationair loopt de motor beter.
      Ander voordeel is, dat het ook geschikt is voor 6 volt systemen.
      Mijn Plymouth uit 1938 loopt er zeer goed mee.

    • #1217
      Jan
      Gast

      Hartelijk bedankt voor je reactie ik ga het eens bekijken, Fijn te weten dat er goede ervaring mee is.

    • #1226
      Jan
      Gast

      Zijn er nog meer mensen die een ervaring hebben met elektronische ontsteking waarbij ook de contactpunten worden vervangen door iets anders.

    • #1253
      jack
      Gast

      Mijn MG GT V8 heb ik ruim 100.000 KM zeer goede ervaring met de Ignitor van Petromax kosten: +/- € 90,= en het voordeel is dat je de ontsteking weer in een handomdraai weer conventioneel met punten kunt resetten. Voorheen had ik een Lumenition Elektronische ontsteking maar daar heb ik nog al eens pech mee gehad omdat deze niet tegen een hoge omgeving temperatuur kan. Maar er zijn meerdere merken die volgens dit simpele systeem werken ook zijn er Compleet nieuwe verdelers [ 1.2.3. ] die best goede kwaliteit leveren maar best kostbaar zijn en al snel ruim € 300,= kosten.

    • #1291
      webmaster
      Sleutelbeheerder

      Hallo Jack,
      Bedankt voor het reageren. Ik heb me via internet verdiept in de diverse systemen maar ook daar zijn de meningen over verdeeld. Zo zijn er de AccuSpark en Powerspark varianten en de door jou gebruikte Ignitor van Petromax. Wat mij opvalt is dat laats genoemde vooral bij MG eigenaren de voorkeur heeft. De kosten vallen overigens mee. Ik neem aan dat je voor de variant hebt gekozen waarbij je de gehele plaat, met contactpunt en al verwisseld, zodat je deze bij eventuele storing met de Petromax in z’n geheel kan terugplaatsen. Dat je er al 100.000 KM mee weg hebt zonder storing zegt genoeg en bij een 8 cilinder moet hij toch dubbel zo hard werken als bij een 4 cilinder zullen we maar zeggen, alhoewel het toerental wel lager zal liggen. Een equivalent van 150.000 a 200.000 km misschien? Mooi resultaat.

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.